چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

مقابله با فرار مالیاتی در پایانه‌های فروشگاهی

جامع ترین اخبار تحلیلی سئو را در این مرجع خبری بخوانید.

مقابله با فرار مالیاتی در پایانه‌های فروشگاهی

۳۰۳ بازديد

مقابله با فرار مالیاتی در پایانه‌های فروشگاهی https://livemag.ir/2021/03/مقابله-با-فرار-مالیاتی-در-پایانه‌های/ https://livemag.ir/2021/03/مقابله-با-فرار-مالیاتی-در-پایانه‌های/#respond مجله زنده خبری Wed, 10 Mar 2021 04:21:08 0000 عمومی https://livemag.ir/2021/03/مقابله-با-فرار-مالیاتی-در-پایانه‌های/ به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله زنده خبری ، محمود علیزاده ، معاون سازمان مالیاتی کشور ، در مصاحبه با تیتر امشب درباره تعهد فعالان اقتصادی برای نصب پایانه های فروشگاهی و راه های جلوگیری از فرار مالیاتی اظهار داشت: با تهیه دو سیستم عامل (سیستم مودیان و پایانه های انبار) در سال 1400 ، …

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجله زنده خبری ،

محمود علیزاده ، معاون سازمان مالیاتی کشور ، در مصاحبه با تیتر امشب درباره تعهد فعالان اقتصادی برای نصب پایانه های فروشگاهی و راه های جلوگیری از فرار مالیاتی اظهار داشت: با تهیه دو سیستم عامل (سیستم مودیان و پایانه های انبار) در سال 1400 ، اقتصادی فعالان پذیرفته شدند.

محمود علیزاده ، معاون سازمان مالیاتی کشور افزود: اجرای قانون از ژوئن 1400 آغاز می شود.

علیزاده گفت: براساس صدور فاکتور پایانه های فروشگاهی ، نرخ مالیات این فعال اقتصادی محاسبه می شود.

وی گفت: با توجه به سیستم ثبت پایانه های فروشگاهی و حافظه مالیاتی قانون مالیات های مستقیم ، مودیان مشمول این قوانین موظفند اطلاعات مربوط به پایانه فروشگاه و حافظه مالیاتی را تا اردیبهشت ماه آینده در این سیستم ثبت کنند. سال “

قائم مقام سازمان مالیاتی کشور افزود: مودیانی که ثبت اطلاعات را تکمیل کرده و شماره شناسایی حافظه مالیاتی منحصر به فرد خود را دریافت می کنند از تسهیلات و مشوق های مالی پیش بینی شده در قانون بهره مند می شوند.

پس از 18 سال فراز و نشیب در اجرای قوانین پایانه های فروشگاهی ، پس از ابلاغ قانون جدید ، اجرای آن وارد مرحله جدیدی شده است.

وی گفت: پایانه فروشگاه شامل رایانه ، کارت خوان بانکی (pos) ، درگاه پرداخت الکترونیکی یا هر وسیله دیگری است که می تواند به شبکه های پرداخت الکترونیکی کشور و سیستم مودیان متصل شود و قابلیت صدور فاکتورهای الکترونیکی را دارد.

کلیه دارندگان مشاغل پزشکی ، پیراپزشکی ، دارویی و دامپزشکی که مجوز آنها توسط وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، سازمان نظام پزشکی ایران یا سازمان نظام دامپزشکی و سازمان دامپزشکی ایران صادر می شود ، طبق مقررات موظف هستند قانون مالیاتهای مستقیم. از ترمینال فروشگاه استفاده کنید.

معاون سازمان مالیاتی کشور افزود: صندوق مکانیزه فروش لایحه پیشنهادی دولت است.

وی گفت: هر دستگاه و صندوق فروشگاهی که بتواند به حافظه مالیات متصل شود و بتواند فاکتور الکترونیکی صادر کند ، دستگاه ترمینال نامیده می شود.
وی با بیان اینکه شرکت کنندگان اقتصادی به سه دسته تقسیم می شوند ، افزود: ابزارهای فروشگاه در آن دسته متفاوت است.

محمود علیزاده با بیان اینکه پایانه های فروشگاه مفهومی فراتر از آن دارند ، افزود: همزمان 11 زیر سیستم در هنگام اجرا و راه اندازی پایانه فروشگاه فعال می شوند ، گفت: یکی از زیر سیستم ها ؛ سیستم ثبت مالیات دهندگان در پایانه فروش است.

“محمد صفایی دالوی ، رئیس کمیته مالیات مجلس ، گفت:” سه عامل دموکراتیزه سازی ، تمرکززدایی و اقتصاد نفتی نابرابری و فقر سیستم مالیاتی را کاهش نداده است.

صفایی دولویی افزود: یکی از “عوام گرایی” و “رضایت فوری” دو آسیب است که سیستم مالیات و عدالت قادر به کمک به امور مالیاتی کشور نیستند.

رئیس کمیته مالیات کمیته اقتصادی مجلس اظهار داشت: در سیستم نفتی برخی کشورها درآمد دولت از فروش نفت است نه از مالیات. به عبارت دیگر ، فرار مالیاتی در کشورهای نفتی بیشتر است.

“سید احسان خاندوزی” ، نایب رئیس کمیته اقتصادی مجلس در پیوند ویدیویی گفت: با راه اندازی پایانه های فروشگاهی و سیستم مودیان ، کنترل و جمع آوری مالیات مثر است.

کندوزی افزود: هدف قانونگذار از ایجاد و راه اندازی اتصال پایانه های تجاری به سیستم های مالیاتی فقط کنترل مالیات نبود.
نایب رئیس کمیته اقتصادی مجلس گفت: بدون این سیستم ، بانک مرکزی می تواند قیمت ها و میزان مالیات را کنترل کند.
سید احسان خاندوزی گفت: میزان فرار مالیاتی در کشور از 120 تا 180 تریلیون تن متغیر است.

https://livemag.ir/2021/03/مقابله-با-فرار-مالیاتی-در-پایانه‌های/feed/ 0

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.