چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۰۳

لبنان،وارد مرحله خطرناکی شده است

جامع ترین اخبار تحلیلی سئو را در این مرجع خبری بخوانید.

لبنان،وارد مرحله خطرناکی شده است

۳۰۷ بازديد

لبنان،وارد مرحله خطرناکی شده است https://online-mag.ir/2021/02/لبنان،وارد-مرحله-خطرناکی-شده-است/ مجله آنلاین Thu, 11 Feb 2021 23:41:03 0000 مجله همگانی https://online-mag.ir/2021/02/لبنان،وارد-مرحله-خطرناکی-شده-است/ سفیر آمریکا در بیروت ، دوروتی سیا ، بیانیه مداخله گرایانه ای را صادر کرد و بیان داشت که ایالات متحده اجازه ورود وزرای مقاومت اسلامی به کابینه سعد حریری را نمی دهد. ترکیب کابینه لبنان براساس وجود جریان سیاسی پارلمان لبنان است و این بیانیه واکنش تند وزارت امور خارجه لبنان است ، زیرا …

سفیر آمریکا در بیروت ، دوروتی سیا ، بیانیه مداخله گرایانه ای را صادر کرد و بیان داشت که ایالات متحده اجازه ورود وزرای مقاومت اسلامی به کابینه سعد حریری را نمی دهد. ترکیب کابینه لبنان براساس وجود جریان سیاسی پارلمان لبنان است و این بیانیه واکنش تند وزارت امور خارجه لبنان است ، زیرا عضو مقاومت اسلامی 8 مارس بیشترین کرسی های پارلمانی را دارد. باعث. در کابینه گنجانده شده است.

پس از استعفای حسن دیاب ، میشل عون رئیس جمهور لبنان چندین گزینه برای تشکیل دولت پیشنهاد کرد ، اما به دلیل آشفتگی آل مستکبرهای سعد حریری ، نامزدهای تصدی پست نخست وزیری در صورت عدم امکان تشکیل کابینه خود بود. سعد حریری ، مخالف مقاومت اسلامی در لبنان ، و جنبش 14 مارس همیشه سیاست های لبنان در ایالات متحده ، غرب و عربستان سعودی را عملی کرده اند ، بنابراین آنها در تلاشند تا انحصار تشکیل کابینه را داشته باشند. بنابراین ، در چهار ماه گذشته ، سعد حریری نخست وزیر پیشنهادی ، میشل عون رئیس جمهور و نبی بری رئیس مجلس نتوانسته اند به موضع مشترکی در مورد ترکیب کابینه جدید برسند.

سعد حریری پیش از این 18 وزیر را علیه مقاومت اسلامی معرفی کرده بود ، اما میشل عون با این اقدام برای حفظ ساختار سیاسی لبنان و جلوگیری از بحران جدید مخالفت کرد. در همین حال ، آل مستکبر به خیابان های شهرهای مختلف لبنان بیرون آمد و میشل عون و نبی بری را تحت فشار قرار داد و باعث درگیری بین نیروهای امنیتی و طرفداران سعد حریری شد.

وضعیت فعلی لبنان به دلیل مسائل اقتصادی ، سیاسی و امنیتی در مرحله خطرناکی قرار دارد و اگر کابینه جدیدی براساس همگرایی و سازگاری تمام طیف های سیاسی لبنان تشکیل نشود ، این کشور شاهد درگیری های فیزیکی بین جریان های مختلف خواهد بود. عواملی که منجر به گسترش تقسیم در طیف سیاسی شده است در مشارکت آشکار قدرت های منطقه ای و فوق منطقه ای خلاصه می شود ، اما مشکلات اقتصادی در تقویت تقسیم طیف سیاسی لبنان م notثر نیست.

لبنان به دلیل شرایط نابسامان اقتصادی ، کاهش شدید ارزش لیر لبنان ، افزایش بیکاری و 85 میلیارد دلار بدهی خارجی در آستانه سقوط اقتصادی است. بنابراین ، سعد حریری باید به خواست مردم لبنان که می خواهند در کابینه وحدت ملی همه طیف های سیاسی شرکت کنند احترام بگذارد و کابینه ای از همه طیف ها را معرفی کند ..

310311

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.